Dankbaarheid & Hebzucht
Bovendien vormt zekātEén van de vijf zuilen van de Islam. Het is een vorm van een verplichte bijdrage om voor arme mensen en behoeftigen een rechtvaardiger verdeling van goederen te bewerkstelligen. de meest essentiële steunpilaar voor een gelukkig leven, niet alleen voor specifieke individuen of bepaalde maatschappelijke groepen, maar voor de gehele mensheid. Het is de belangrijkste pijler voor het voortbestaan van het menselijk leven. Er zijn namelijk twee klassen in het menselijk leven: de rijken en de armen. ZekātEén van de vijf zuilen van de Islam. Het is een vorm van een verplichte bijdrage om voor arme mensen en behoeftigen een rechtvaardiger verdeling van goederen te bewerkstelligen. is wat de rijken aanspoort tot mededogen jegens de armen, en wat de armen aanmoedigt om respect te tonen voor de rijken. Zonder zekātEén van de vijf zuilen van de Islam. Het is een vorm van een verplichte bijdrage om voor arme mensen en behoeftigen een rechtvaardiger verdeling van goederen te bewerkstelligen. ontstaat er van bovenaf onrecht en onderdrukking jegens de armen, en van onderaf zullen gevoelens van haat, wrok en opstandigheid groeien jegens de rijken. Deze twee klassen zullen zich voortdurend in een mentaal conflict bevinden en in een staat van verwarring verkeren. Dit leidt uiteindelijk tot strijd en botsing tussen kapitaal en arbeid, zoals het gebeurd is in Rusland.
O jullie vrijgevige mensen met een zuiver geweten! En o jullie weldadige mensen!
Als weldaden niet in de vorm van zekātEén van de vijf zuilen van de Islam. Het is een vorm van een verplichte bijdrage om voor arme mensen en behoeftigen een rechtvaardiger verdeling van goederen te bewerkstelligen. worden uitgegeven, dan ontstaan er drievoudige nadelen. Soms kunnen ze nutteloos verloren gaan. Omdat jij niet omwille van Allah zekātEén van de vijf zuilen van de Islam. Het is een vorm van een verplichte bijdrage om voor arme mensen en behoeftigen een rechtvaardiger verdeling van goederen te bewerkstelligen. geeft, leg jij de betreurenswaardige arme indirect een verplichting op en plaats jij hem in de ketenen van schuldgevoel. Bovendien word jij onthouden van zijn aanvaarde smeekbedes. En terwijl jij in werkelijkheid niet anders dan een distributeur bent die de goederen van Allah hoort te overhandigen aan Zijn onderdanen, pleeg jij ondankbaarheid jegens Zijn gunsten door jezelf als eigenaar van de goederen te beschouwen.