De Wederopstanding

De vijfde waarheid     

 

Deze betreft de poort naar de dienaarschap van Muhammed (saw) en de shefqa van Allah en is een manifestatie van Zijn namen el-Mudjīb en er-Rahīm’.

 

Is het überhaupt mogelijk dat de uiterst barmhartige en genadevolle Heer –Die zelfs de kleinste behoefte van Zijn kleinste schepsel waarneemt en deze met volmaakte shefqa vanuit een onverwachte plaats vervult, de meest verborgen stem van Zijn meest verscholen schepsel hoort en hierop reageert, en elke smeekbede zowel uitgesproken als onuitgesproken verhoort– de grootste behoefte van Zijn meest verheven en geliefde dienaar[1] niet zou waarnemen en zijn belangrijkste smeekbede en diepste verlangen niet zou aanhoren en beantwoorden?

 

 


[1] Inderdaad, hij (saw) wiens spirituele heerschappij sinds dertienhonderdvijftig jaar bestaat en nog steeds voortduurt; die in de meeste tijden meer dan driehonderdvijftig miljoen volgers heeft; aan wie zijn volgelingen dagelijks hun trouw bevestigen; wiens volmaaktheid voortdurend wordt erkend; wiens bevelen in volmaakte onderworpenheid worden gehoorzaamd; wiens karakter en morele waarden de halve aarde en een vijfde gedeelte van de mensheid hebben verrijkt; en die het diepst geliefd is in de harten van velen en de fatsoeneerder is van hun zielen, is zonder enige twijfel de meest verheven dienaar van de Heer die dit universum bestuurt.

 

En omdat het merendeel van de soorten schepselen in het universum de vruchten van zijn wonderen heeft getoond en hiermee zijn profeetschap en gezantschap hebben erkend, is hij (saw) zonder twijfel het meest geliefde schepsel van de Schepper van dit universum.

 

En aangezien de hele mensheid met al haar vermogen naar een behoefte als eeuwigheid verlangt, en gezien deze behoefte de mens van esfel-i sāfilīn naar alā-yi illiyyīn verheft, is dit ongetwijfeld de grootste en belangrijkste behoefte van de mens en zal de meest verheven dienaar (saw) namens iedereen bij Kādiyul-Hādjāt smeken om in deze behoefte van de mensheid te voorzien.