Versluiering in de Islam
Het eerste punt
Aangezien een van de basisprincipes van de Risale-i Nur de shefqaLiefde die onvoorwaardelijk wordt gekoesterd, zoals die van een moeder jegens haar kind. is en vrouwen het toonbeeld van shefqaLiefde die onvoorwaardelijk wordt gekoesterd, zoals die van een moeder jegens haar kind. zijn, zijn zij van nature meer betrokken bij de Risale-i Nur. Lof zij Allah, deze natuurlijke betrokkenheid is op vele plaatsen waarneembaar. Omdat de verhevene kwaliteiten die uit deze shefqaLiefde die onvoorwaardelijk wordt gekoesterd, zoals die van een moeder jegens haar kind. voortvloeien ware oprechtheid en een onbaatzuchtige liefde impliceren, is het met name tegenwoordig van het grootste belang.
Inderdaad, het feit dat een moeder indien het nodig is, zonder iets in ruil te verwachten met een ware oprechtheid haar ziel zal afstaan en haar leven zal opofferen om haar kind van gevaar te redden, getuigt van de hoogstaande heldhaftigheid die vrouwen bezitten. Door deze heldhaftigheid te ontwikkelen, kunnen ze zowel hun wereldse leven als hun leven in het hiernamaals redden. Echter, vanwege bepaalde negatieve denkstromingen kan die krachtige en kostbare eigenschap zich niet ontwikkelen, of er kan misbruik van worden gemaakt.
Een klein voorbeeld uit honderden is het volgende:
Een meelevende moeder neemt elke opoffering in overweging zodat haar kind geen gevaar loopt in dit wereldse leven en er voordeel uit haalt, en zij voedt hem op die manier op. Ze besteedt al haar kapitaal voor het kind om zijn wereldse welvaart te verzekeren. Ze haalt hem van de Koran-school om hem naar Europa te sturen. Echter, ze realiseert zich niet dat het eeuwige leven van haar kind in gevaar verkeert. Ze probeert haar kind van wereldse gevangenschap te redden, maar houdt geen rekening met de gevangenschap in de hel. Ondanks dat haar onschuldige kind in het hiernamaals voor haar zou moeten pleiten, zal ze geen voordeel ontvangen in ruil voor haar shefqaLiefde die onvoorwaardelijk wordt gekoesterd, zoals die van een moeder jegens haar kind. en zal haar kind eerder als aanklager tegen haar optreden. Hij zal haar bekritiseren en zeggen: “Waarom heb je mijn geloof niet versterkt en voor mijn ondergang gezorgd?” Ook in deze wereld kan hij, omdat hij geen juiste Islamitische opvoeding heeft gehad, niet reageren op de waardevolle shefqaLiefde die onvoorwaardelijk wordt gekoesterd, zoals die van een moeder jegens haar kind. van zijn moeder op de manier die haar shefqaLiefde die onvoorwaardelijk wordt gekoesterd, zoals die van een moeder jegens haar kind. verdient; in plaats daarvan kan hij zich zelfs ernstig misdragen.