De Profeetschap van Muhammed (saw)
Bovendien wil Rabbul-ālemīnAllah, de Heer van alle werelden. de mens, de vrucht van het universum, degene aan wie een veelomvattende begaafdheid is meegegeven teneinde de gehele schepping te omvatten, degene die op een allesomvattende aanbiddende dienstbaarheid voorbereid is en degene die met zijn ziel met de schepping en de wereld verbonden is, door middel van een leidraad zijn aangezicht van de schepping naar Zichzelf en van vergankelijkheid naar eeuwigheid toewenden. Degene die daartoe tot op het hoogste niveau en op de meest verhelderende wijze met behulp van de Koran op de beste wijze leiding geeft en zijn opdracht als profeet op de meest perfecte wijze weet te vervullen, is klaarblijkelijk wederom hij (saw).
Echter, nu is het meest verhevene onder al het bestaande het levende, en het meest verhevene onder al het levende is het met bewustzijn begaafde, en het meest verhevene onder al het met bewustzijn begaafde is de mens. En hij (saw), degene die te midden van de mensen de hierboven vermelde opgaven en opdrachten tot op het hoogste niveau en op de meest volmaakte wijze vervult, zal zeer zeker door middel van een grote mirādjDe hemelreis van de profeet Muhammed (saw).De hemelreis van de profeet Muhammed (saw). tot Qāb-i QawseynHet spirituele niveau dat omschreven wordt tussen imkān (al het geschapene) en wudjūb (de essentie, de attributen en de namen van Allah). stijgen en aan de poorten van de eeuwige gelukzaligheid kloppen, de schatkamers van barmhartigheid openen en de verborgen waarheden van de īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking). aanschouwen.
Ten zevende: zoals wij kunnen waarnemen, is aan deze schepselen een buitengewoon mooie vorm gegeven en zijn zij van prachtige versieringen voorzien. Klaarblijkelijk tonen deze vormgeving en deze versiering aan dat hun Schepper een grote macht bezit en een sterke wil heeft om Zijn kunstwerken doelbewust een mooie vorm te geven en prachtig te versieren. De wil om vorm te geven en te versieren vertoont vanzelfsprekend dat Hij voor Zijn kunst een hoge waardering en een heilige liefde koestert. Degene die zich onder deze kunstwerken bevindt en alle fijnzinnigheden van deze kunstwerken in zich herbergt, deze kent en bekend maakt en zijn naasten ertoe brengt zichzelf lief te hebben en de schoonheden in de overige kunstwerken door ‘MāshāAllah’ te zeggen vol bewondering prijst, zal in de blik van de Schepper, Die een Kunstliefhebber en een Kunstenaar is en Die erg veel van Zijn eigen kunstwerken houdt, klaarblijkelijk de meest geliefde (saw) zijn.