De Profeetschap van Muhammed (saw)

 

De samengevatte vertaling

 

De westerse geleerden en filosofen hebben toegegeven dat de wetten van Islam voor de fatsoenering en de ontwikkeling van de mensheid hoogst toereikend zijn. Bovendien, tijdens het internationale congres over mensenrechten in het jaar 1927 waar juristen en advocaten aan deelnamen, verkondigde de filosoof Shebol, voorzitter van het congres, gedurende zijn toespraak het volgende:

 

“De gehele mensheid is er uiteraard trots op dat Muhammed deel uitmaakt van de mensheid. Immers, hoewel hij analfabeet was, heeft hij dertien eeuwen geleden een dusdanige sharia gebracht dat, indien wij als Europeanen tweeduizend jaar later de waarde en waarheid daarachter zouden ondervinden, zouden wij de gelukkigste mensen op aarde worden.”

 

En de tweede filosoof, Bernard Shaw, heeft het volgende gezegd:

 

“De reden waarom de religie van Muhammed het hoogst gewaardeerde niveau heeft bereikt, komt door de zeer buitengewone en gezonde levensvisie die zij verschaft. Ik heb mij gerealiseerd dat die religie op zich de enige, ongeëvenaarde en unieke religie is die alle soorten levensomstandigheden behelst. Met andere woorden, op een fatsoenerende en ontwikkelende wijze verschaft zij zuivering en vooruitgang. Bovendien is de religie van Muhammed (saw) een zodanige religie dat zij alle verschillende volkeren aantrekt. Ik ben ervan overtuigd dat de mensheid behoort te zeggen dat Muhammed de redder van de mensheid is en de titel ‘de Redder’ hem toebehoort.”

 

Tevens zei hij: “Indien iemand zoals Muhammed de leider van dit nieuwe tijdperk zou zijn, dan ben ik ervan overtuigd dat hij de problemen van deze hedendaagse wereld zou oplossen. In deze chaotische wereld zou hij een gemeenschappelijke saamhorigheid en de mogelijkheid tot het leiden van een gelukkig leven kunnen verwezenlijken. Waarlijk, iedereen kan begrijpen hoezeer dit nieuwe tijdperk behoefte heeft aan saamhorigheid en aan gelukkige levensomstandigheden.”