Het Gebed
Vervolgens verricht hij tegenover Zijn onvergankelijke schoonheid en Zijn onveranderlijke heilige attributen en voortdurende volmaaktheid de sudjūdEen lichaamshouding waarin het voorhoofd, de neus, de handen, de knieën en de tenen samen de grond aanraken. en verkondigt hij in bewondering en deemoedigheid zijn liefde en dienaarschap aan Hem door afstand te nemen van alles buiten Hem. Op deze manier vindt hij Djemīl-i BāqīDe EeuwigeAllah, Wiens pracht oneindig en Wiens bestaan eeuwig is., Rahim-i SermedīAllah, Wiens genade alles omvat en Wiens bestaan eeuwig is. in plaats van al het vergankelijke en verkondigt hij met
سُبْحَانَ رَبِّىَ الْاَعْلٰى Feilloos is mijn Heer de Allerhoogste
dat zijn Rabb-i AlāAllah, Wiens heerschappij oneindig en Wiens grootsheid en verhevenheid grenzeloos is. vrij is van vergankelijkheid en gebrekkigheid.
Vervolgens zit hij op zijn knieën en biedt hij Djemīl-i Lem yèzèlAllah, Wiens pracht oneindig is en Wiens bestaan nooit en nimmer eindigt., Djelīl-i Lā yèzālAllah, Wiens pracht oneindig is en Wiens bestaan nooit en nimmer eindigt. de gezegende aanbiddingen en smeekbedes van de hele schepping aan. Hij vernieuwt zijn eed aan de eerbiedwaardige boodschapper (saw) en maakt zijn gehoorzaamheid aan hem bekend door hem te begroeten. Teneinde zijn īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking). te versterken door het te vernieuwen, neemt hij de doelgerichte ordening in het universum waar en legt hij getuigenis af van de eenheid van Sāni-i zul-DjelālAllah, Die met uiterst kunstzinnigheid schept en Wiens grootheid en verhevenheid grenzeloos is. en van de profeetschap van Muhammed de Arabier (saw), die de onderwijzer is van de verschijningen van de namen van Allah en die de verkondiger is van Zijn rubūbiyyaHet beheren van alle schepselen en het voorzien van hen in al hun benodigdheden. en van de daden waarover Hij tevreden is.
Voorwaar, hoe kan iemand nog als een redelijk mens beschouwd worden indien hij niet begrijpt wat voor een fijne en subtiele taak, wat voor een eervolle en behaaglijke dienst, wat voor een aangename en mooie aanbidding en wat voor een belangrijke waarheid het is om het maghribHet avond gebed gebed te verrichten, hetgeen in dit vergankelijke gastenverblijf tot een gesprek met de Eeuwige leidt en een voortdurende gelukzaligheid doet ervaren.