Het Gebed
Bovendien zegt hij Allahu-AkbarAllah is de grootste. en verricht hij de rukūDe houding waarin men zich riem-laag naar voren buigt, waarbij de handen op de knieën rusten. door aan de grootsheid van Zāt-i zul-DjelālAllah, de Majesteitelijke Heer Wiens grootheid en verhevenheid grenzeloos is. te denken aan Wiens bevel de verdwijnende en verschijnende sterren, net zoals de rustende planten en slapende dieren, als een soldaat onderworpen zijn en hoe zij als bedienden binnen dit gastenverblijf (het universum) als verlichting fungeren.
Bovendien zegt hij in zijn kleinheid met een verwondering opwekkende liefde, een eeuwigheid verschaffende deemoed en met een eervolle nederigheid Allahu-AkbarAllah is de grootste. en verricht hij in tegenwoordigheid van Rahmān-i zul-KemālAllah, Wiens barmhartigheid alles omvat en Wiens volmaaktheid grenzeloos is., Rahim-i zul-DjemālAllah, Wiens genade alles omvat en Wiens pracht oneindig is de sudjūdEen lichaamshouding waarin het voorhoofd, de neus, de handen, de knieën en de tenen samen de grond aanraken. door te denken aan hoe de hele schepping met haar absoluut welgeordende ondergang de grootsheid van Allah verkondigt. Oftewel, zoals hij op dit tijdstip aan de slapende schepselen van deze nacht denkt, denkt hij zowel aan hoe ieder jaar en iedere eeuw de verschillende soorten levensvormen, het aardoppervlak en de wereld als een welgeordend leger, als een gehoorzame soldaat via het bevel
كُنْ فَيَكُون “Wees!” en het is. – De Koran 2:117
op een absoluut welgeordende manier van de wereldse diensten worden vrijgesteld, dus dat ze naar ālem-i ghaibHet verborgene; hetgeen onbekend is en niet kan worden waargenomen. worden gezonden, alsmede aan hoe zij gedeeltelijk identiek en gedeeltelijk gelijksoortig in de volgende lente wederom via het bevel dus het bevel
كُنْ فَيَكُون “Wees!” en het is. – De Koran 2:117
tot opwekking en ontwaking, tot leven worden geroepen en paraat worden gesteld om Allah met volle toewijding te dienen.