Soefisme: De Weg van Welāya
De derde: een gedeelte van de soefi’s dat dweperig haar tarīqaEen weg binnen soefisme waarmee men tot spirituele volmaaktheid wordt geleid. aanhangt, geeft de voorkeur aan de zikrEen religieus ritueel binnen de islam, het gedenken van Allah waarbij een woord of korte zin langdurig wordt herhaald. van haar tarīqaEen weg binnen soefisme waarmee men tot spirituele volmaaktheid wordt geleid. boven die van de sunnaDe uitspraken en handelingen van de profeet Muhammed (saw) die als leidraad gelden voor iedere moslim.. Terwijl zij geen belang schenkt aan de sunnaDe uitspraken en handelingen van de profeet Muhammed (saw) die als leidraad gelden voor iedere moslim. en deze niet noodzakelijk acht, gaat zij door met het verrichten van haar zikrEen religieus ritueel binnen de islam, het gedenken van Allah waarbij een woord of korte zin langdurig wordt herhaald.. Op deze wijze wordt zij nalatig in het volgen van de principes van de shariaDe islamitische wetgeving die voortkomt uit de verzen van de Kuran en de handelingen en de spreuken van profeet Muhammed (saw). en tuimelt zij derhalve in de afgrond.
Zoals in vele Woorden is bewezen, hebben sommige muhaqqiqīnWaarheidsgetrouwe, rechtgeleide, onderzoekende, grote Islamitische geleerden.Rechtgeleide onderzoekende grote islamitische geleerden. te midden van de soefi’s, zoals Imam-i Ghazālī en Imam-i Rabbānī, het volgende gezegd: “De graad van acceptatie bij Allah die door het volgen van één enkele sunnaDe uitspraken en handelingen van de profeet Muhammed (saw) die als leidraad gelden voor iedere moslim. wordt bereikt, kan door het verrichten van honderd rituelen die aan een tarīqaEen weg binnen soefisme waarmee men tot spirituele volmaaktheid wordt geleid. toebehoren niet bereikt worden. Inderdaad, zoals één fardVerplichting. superieur is aan duizend sunnaDe uitspraken en handelingen van de profeet Muhammed (saw) die als leidraad gelden voor iedere moslim., zo is eveneens één enkele sunnaDe uitspraken en handelingen van de profeet Muhammed (saw) die als leidraad gelden voor iedere moslim. superieur aan duizend rituelen van een tarīqaEen weg binnen soefisme waarmee men tot spirituele volmaaktheid wordt geleid..”
De vierde: enkele extremisten onder de soefi’s beschouwen ilhāmātDe betekenissen die door Allah aan het hart worden ingegeven. als wahyOpenbaring en vallen zo in de afgrond. In Het Twaalfde Woord en in Het Vijfentwintigste Woord, over de wonderbaarlijkheid van de Koran, is met onweerlegbare zekerheid bewezen hoe verheven, hoe alomvattend en hoe heilig een wahyOpenbaring en hoe dof en op zich staand ilhāmātDe betekenissen die door Allah aan het hart worden ingegeven. vergeleken daarmee is.