Soefisme: De Weg van Welāya
De derde: op reis naar ālem-i berzakhEen rijk waarin de zielen van de overledenen wachten tot de wederopstanding. en het hiernamaals sluit de mens zich bij één van de ketenen van tarīqaEen weg binnen soefisme waarmee men tot spirituele volmaaktheid wordt geleid. aan, wordt een kameraad in een gezegende karavaan op weg naar de eeuwigheid, wordt van de verschrikkelijke eenzaamheid verlost, vindt zowel in deze wereld als in ālem-i berzakhEen rijk waarin de zielen van de overledenen wachten tot de wederopstanding. een vorm van vertrouwdheid, vertrouwt op de gezamenlijke overeenstemming, behoedt zich tegen de aanvallen van argwaan en twijfel, beschouwt elk van zijn leermeesters als een machtig levend bewijs en als een machtige getuigenis en wijst dankzij hen alle vormen van twijfel en alle misleidende voorstellingen af.
De vierde: het begrijpen van het spirituele genot dat zich in muhabbetullāhDe liefde tot Allah., welke uit marifetullāhHet kennen van AllahHet kennen van Allah. ontstaat, en in marifetullāhHet kennen van AllahHet kennen van Allah., welke vanuit īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking). ontwikkelt, bevindt door middel van een zuivere tarīqaEen weg binnen soefisme waarmee men tot spirituele volmaaktheid wordt geleid., teneinde gered te worden van een absoluut angstaanjagende eenzaamheid in deze wereld en in dit universum. Wij hebben in vele verhandelingen van Risale-i Nur bewezen dat de gelukzaligheid van beide werelden, de vreugde zonder enige kwelling, de vertrouwdheid zonder enige verlatenheid, het ware genot en de absolute gelukzaligheid alleen in de waarheden van de īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking). en in de Islam te vinden zijn. Zoals in Het Tweede Woord is verduidelijkt, herbergt de īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking). de zaadkern van de paradijselijke Tūbā-boomEen boom in het paradijs waarvan de wortels in de lucht en de takken naar beneden hangen.. En via het nakomen van de regels van een tarīqaEen weg binnen soefisme waarmee men tot spirituele volmaaktheid wordt geleid. ontkiemt en ontwikkelt deze zaadkern.