Debat met Duivel
Voorwaar, hiermee kunnen we met absolute zekerheid, volgens de principes van logica en methodologie, het volgende zeggen: “O jij duivel en jouw leerlingen! De Koran is óf het woord van Allah, dat vanaf arshEen plaats waar de grootsheid en de verhevenheid van Allah zich in de meest ultieme vorm manifesteren. en ism-i azamDe meest verheven naam van Allah die de andere namen overtreft. naar ons toe is gekomen, óf het bedrieglijkste verzinsel en de meest misleidende uitvinding van een ongelovige op aarde, die Allah niet kent en Hem niet vreest. In geen enkel geval, honderdduizend keer in geen enkel geval!”
O jij duivel, tegen de eerdergenoemde bewijzen kun jij dit niet zeggen, had jij dit niet kunnen zeggen en zou jij dit ook niet kunnen zeggen. Dus, de Koran is ongetwijfeld het woord van de Schepper van het universum. Een middenweg bestaat niet, kan niet bestaan en is derhalve onmogelijk. Dit hebben wij duidelijk genoeg bewezen, en ook jij hebt dat gezien en gehoord.
Op dezelfde wijze moet men Muhammed (saw) óf als de boodschapper van Allah, de meest perfecte onder alle profeten en de meest gezegende van alle schepselen erkennen, óf men moet hem beschouwen als iemand die als een ongelovige naar esfel-i sāfilīnDe diepste diepten, het nederigste der nederigen. omlaag tuimelde, omdat hij Allah belasterde, Hem in het geheel niet kende en niet geloofde in Zijn bestraffing.[1] Honderdduizend keer in geen enkel geval!
En wat dit betreft, o duivel, noch jij, noch de Europese filosofen, noch de Aziatische huichelaars waarop jij vertrouwt, kunnen dit beweren. Noch hebben jullie dit in het verleden kunnen beweren, noch zullen jullie dit in de toekomst kunnen beweren, noch hebben jullie dit beweerd, noch zullen jullie dit ooit beweren. Immers, er is niemand op de wereld die dit zal beluisteren en zoiets zal accepteren. Daarom zeggen zelfs de scherpste tegenstanders, critici, leugenaars en cynici onder de filosofen, op wie jij vertrouwt, het volgende:
“Muhammed de Arabier (saw) was heel intelligent en bezat een zeer edele en gezegende moraal.”
[1] Net zoals de Koran de gedachtegangen en grove uitspraken van de ongelovigen verkondigt om deze te weerleggen, zo eveneens benoem ik deze veronderstellingen, hoewel ik het eigenlijk niet wil, in een godvrezende toestand. Het doel hiervan is de volledige onmogelijkheid en ongeldigheid van de ongelovige denkwijze van afgedwaalde mensen te tonen.