De Wonderen van Muhammed (saw)
Inderdaad, deze bovenvermelde wonderen met betrekking tot zegenrijkheid bewijzen dat Muhammed de Arabier (saw) een geliefde ambtenaar is van er-RahīmDe GenadevolleDe Genadevolle. en el-KerīmAllah; de Vrijgevige.De Vrijgevige, Die aan de gehele schepping haar levensonderhoud verleent en dit ook schept. Hij is Zijn hooggeëerde dienaar aan Wie Hij vanuit het niets, vanuit ghaybHet verborgene; hetgeen onbekend is en niet kan worden waargenomen. en tegen alle natuurwetten in zijn levensonderhoud schenkt.
Het is immers bekend, dat het Arabische schiereiland een gebied is waar water schaars is en waar landbouw sporadisch voorkomt. Om die reden waren haar bewoners, in het bijzonder de ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). tijdens het begin van de verspreiding van de Islam, aan schaarste van voedingsmiddelen blootgesteld. Zij hadden vaak gebrek aan water. Op basis van deze omstandigheden, de behoefte aan voedingsmiddelen en water, kwamen dus vele wonderen van Ahmed (saw) tot stand omtrent eten en drinken. Deze wonderen gelden nog sterker in noodzaak en behoefte, meer dan dat zij als een getuigenis en een wonder ter bevestiging van zijn profeetschap gelden, als een gunst van Allah, als een gave van de Heer en als een gastmaal van de Barmhartige voor Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw).. Immers, degenen die deze wonderen hebben gezien, hebben zijn profeetschap bevestigd. Echter, wanneer een wonder zich manifesteert, versterkt dat hun īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking)..
De achtste verwijzing
Deze verwijzing behandelt wonderen met betrekking tot water.
Inleiding
Indien gebeurtenissen die alleen door een enkele bron worden overgeleverd en zich binnen een gemeenschap hebben voltrokken en er daarbij geen tegenspraak hebben gekregen, bewijst dit hun authenticiteit. Immers, het ligt in de aard van de mens om een leugen een leugen te noemen. Indien de betrokkenen vooral de ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). zijn, die meer dan andere mensen een leugen niet voor zichzelf houden, en de gebeurtenissen in het bijzonder betrekking hebben op Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). en degene die deze gebeurtenis overlevert daarbij een van de beroemde ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). is, dan wordt degene die deze gebeurtenis overlevert beschouwd als een vertegenwoordiger van de daar aanwezige gemeenschap.
Echter, ieder voorbeeld van de wonderen met betrekking tot water, dat wij hier zullen behandelen, hebben duizenden waarheidsgetrouwe onderzoekers onder de tābiīnDe opvolgende generatie van de metgezellen van de Profeet (saw). via vele bronnen en via vele ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). ter hand genomen en hebben deze voorbeelden ongeschonden, in de tweede eeuw van de hidjraDe emigratie van profeet Muhammed (saw) en zijn aṣḥāb van Mekka naar Medina in 622, aan de mudjtehidīnGrote interpretatoren van de Islamitische wetten. overgegeven. Ook hebben deze mudjtehidīnGrote interpretatoren van de Islamitische wetten. de voorbeelden als authentiek overgenomen en deze aan waarheidsgetrouwe onderzoekers in de daaropvolgende eeuw overgedragen. Zodoende zijn deze overleveringen via duizenden betrouwbare handen uiteindelijk naar onze eeuw overgebracht.