De Wonderen van Muhammed (saw)
Het vierde principe
Sommige toekomstige gebeurtenissen, waaromtrent Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). heeft bericht, waren bepaald geen kleinschalige gebeurtenissen. Veeleer berichtte hij algemene, zich herhalende gebeurtenissen op een beknopte wijze. Een dergelijke gebeurtenis heeft echter verschillende aspecten, waarbij hij telkens één aspect ervan heeft toegelicht. Achteraf voegden de overdragers ervan deze diverse aspecten samen. Dit werd soms als in tegenspraak beschouwd met de werkelijkheid.
Bijvoorbeeld, er bestaan verschillende overleveringen over de MehdīEen verlosser of bevrijder die op basis van overleveringen aan het einde der tijden wordt verwacht., waarvan de details en de beschrijvingen die hem betreffen volledig van elkaar verschillen. Echter, zoals we in het derde gedeelte van Het Vierentwintigste Woord hebben bewezen, heeft Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw)., via een openbaring, de MehdīEen verlosser of bevrijder die op basis van overleveringen aan het einde der tijden wordt verwacht. aangekondigd teneinde zowel de spirituele morele krachten van de gelovigen in elke eeuw hoog te houden alsmede hen te helpen tijdens verschrikkelijke gebeurtenissen niet tot wanhoop te vervallen en om hen spiritueel te verbinden met zijn nakomelingen, die een lichtgevende keten binnen de islamitische wereld vormen. Zoals de MehdīEen verlosser of bevrijder die op basis van overleveringen aan het einde der tijden wordt verwacht. die aan het einde der tijden verschijnt, is er in iedere eeuw een soort MehdīEen verlosser of bevrijder die op basis van overleveringen aan het einde der tijden wordt verwacht., of zijn er zelfs meerdere vanuit de nakomelingen van de profeet (saw) verschenen. Inderdaad, zelfs één van de kaliefen van de Abbasīden, die tot de nakomelingen van de profeet behoorde, verenigde in zich vele eigenschappen van de grote MehdīEen verlosser of bevrijder die op basis van overleveringen aan het einde der tijden wordt verwacht.. Inderdaad, de eigenschappen van de kaliefen en de ewliyāDegene die de tevredenheid van Allah opzoekt en hoge spirituele niveaus bereikt door middel van aanbidding en gehoorzaamheid.’s, die sommige eigenschappen van de MehdīEen verlosser of bevrijder die op basis van overleveringen aan het einde der tijden wordt verwacht. in zich verenigden, werden soms verward met de eigenschappen van de grote MehdīEen verlosser of bevrijder die op basis van overleveringen aan het einde der tijden wordt verwacht.. Zodoende leken de overleveringen elkaar tegen te spreken.
Het vijfde principe
Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). kon niet uit zichzelf, in overeenstemming met het geheim
لَا يَعْلَمُ الْغَيْبَ اِلَّا اللّٰهُُ Niemand kent het verborgene buiten Allah. – Koran 26:65
de ghaybHet verborgene; hetgeen onbekend is en niet kan worden waargenomen. ontsluieren. Veeleer openbaarde Allah de Rechtvaardige dat aan hem en vervolgens gaf hij kennis daaromtrent door aan zijn ummaDe wereldwijde Islamitische gemeenschap.. Allah de Rechtvaardige is zowel el-HakīmAllah, Wiens wijsheid oneindig is; de Alwijze.Allah; De Alwijze; Allah, Wiens wijsheid oneindig is. alsmede er-RahīmDe GenadevolleDe Genadevolle.. Wat Zijn wijsheid en Zijn barmhartigheid betreft, deze vereisen dat de meeste zaken met betrekking tot ghaybHet verborgene; hetgeen onbekend is en niet kan worden waargenomen. verhuld blijven. Immers, de zaken in deze wereld, die ten aanzien van de mens niet als aangenaam worden beschouwd, vormen het merendeel. En het beschikken van kennis over deze zaken, voordat ze plaatsvinden, brengt kwelling met zich mee.