De Wonderen van Muhammed (saw)
De vijftiende verwijzing
Evenals de stenen, de bomen, de maan en de zon hem herkenden en via het weergeven van een wonder zijn profeetschap bevestigden, werden ook zijn gezegende persoonlijkheid en zijn profeetschap door de dieren, de doden, de engelen en de djinnsGeestelijke wezens die van rookloos vuur geschapen zijn. herkend en bevestigd. Aangezien zich bij ieder van hen met betrekking tot zijn eigen soort een wonder manifesteerde, werd hiermee aangetoond dat zij hem (saw) herkenden en zijn profeetschap bevestigden. Deze vijftiende verwijzing bestaat uit drie onderdelen.
Het eerste onderdeel
De dieren herkenden Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). en gaven een wonder weer. Dit onderdeel bevat vele voorbeelden. We zullen hier niet meer dan enkele voorbeelden behandelen, voor zover ze mashhūr zijn en voor zover ze op mānewī tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berusten, oftewel door de onderzoekende imams zijn erkend of door de ummaDe wereldwijde Islamitische gemeenschap. zijn aanvaard.
De eerste soort gebeurtenis: deze gebeurtenis is zo bekend geworden dat zij in de nabijheid van mānewī tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. komt.
Terwijl Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). en Ebu Bekr-i SiddīqEen waarheidsgetrouwe moslim die zijn trouw aan Allah en profeet Muhammed (saw) altijd heeft bewezen. (ra) zich in de grot van Hira schuilden om zich voor de achtervolgers te redden, posteerden twee duiven als twee wachters wakend voor de ingang van de grot en versluierde een spin met haar dichte web de ingang.
Toen Ubey ibn Khalef, een leider van Quraish en die later in de slag van Bedr eigenhandig door Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). gedood zou worden, de grot zag, wilden enkele vrienden van hem in de grot treden. Hierop zei Ubey: “Wat voor zin heeft het om naar binnen te kijken? Er bevindt zich hier een spinnenweb alsof het voor de geboorte van Muhammed is geweven. En ook die twee duiven die jullie daar zien, zouden daar niet blijven zitten als iemand daarbinnen aanwezig zou zijn.”
Eveneens vermeldt imam Djelīl ibn Wehab dat een gezegende groep duiven tijdens de verovering van Mekka boven het hoofd van Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). vliegend een schaduw hadden verleend.
Bovendien heeft Aishe-i Siddīqa (ra) volgens een sahīhBetrouwbare overlevering het volgende bericht: “Wij hadden in ons huis een vogel. Wanneer Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). aanwezig was, bleef deze altijd rustig op haar plaats zitten. Echter, zodra Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). was vertrokken, begon de vogel rusteloos heen en weer te trippelen en voortdurend rond te fladderen.” Dus de vogel herkende de profeet (saw) en bleef kalm, bedaard in zijn aanwezigheid.