De Wonderen van Muhammed (saw)
Indien dus nu de levenloze lichamen zijn profeetschap bevestigen en de levenden deze daarentegen niet bevestigen, dan zijn toch deze gewetenloze levenden levenlozer dan de overledenen.
Echter, de verschijning en de dienstbaarheid van de engelen aan Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). en de gehoorzaamheid en de geloofsbetuiging van de djinnsGeestelijke wezens die van rookloos vuur geschapen zijn. aan hem (saw) zijn van mutewātirEen hadith die op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berust.. Deze worden ook in vele verzen van de Koran weergegeven en beschreven. Zoals het in de Koran vaststaat, hebben vijfduizend engelen gedurende de slag van Bedr vooraan in het front, tezamen met de ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw)., Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). gediend. Zoals de ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). van Bedr hebben zelfs deze engelen, te midden van de overige engelen, de eretitel “AshābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw).-i Bedr” verkregen.
In dit opzicht dienen twee aspecten in beschouwing genomen te worden.
Het eerste aspect: in Het Negenentwintigste Woord hebben wij duidelijk bewezen, zoals twee maal twee vier is, dat het bestaan van engelen en van djinnsGeestelijke wezens die van rookloos vuur geschapen zijn. even zeker is als het bestaan van dieren en van mensen, en ook dat zij met ons in verbinding staan. Hierdoor laten we de behandeling van dit aspect over aan dit Woord.
Het tweede aspect: sommigen uit de ummaDe wereldwijde Islamitische gemeenschap. hebben ter ere van Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). en ten gevolge van zijn (saw) wonderen engelen en djinnsGeestelijke wezens die van rookloos vuur geschapen zijn. waargenomen en met hen gesproken. Grote hadithgeleerden, in het bijzonder Bukhārī en Imam Muslim, vermelden in wederzijdse overeenstemming dat een keer DjibrīlEen van de vier grote engelen die wordt geassocieerd met het overbrengen van de goddelijke openbaring aan de profeten. (as) geheel wit gekleed in mensen gedaante was verschenen. Terwijl Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). zich te midden van zijn ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). bevond, benaderde hij hem en vroeg:
مَا اْلاِسْلاَمُ وَمَا اْلاِيمَانُ وَمَا اْلاِحْسَانُ Wat is de Islam? Wat is de īmān? Wat is weldadigheid?
“Wat is de Islam? Wat is de īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).? Wat is weldadigheid?” Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). verklaarde het hem. De aldaar aanwezige gemeenschap van ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). kreeg naast een waardevolle les ook de mogelijkheid om hem zeer duidelijk te zien. En hoewel hij een reiziger scheen te zijn, viel er geen enkel teken van een afgelegde reis bij hem te bespeuren. Nadat zijn vragen waren beantwoord, stond hij op en verdween plotseling. Hierop zei Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw).: “Dat was DjibrīlEen van de vier grote engelen die wordt geassocieerd met het overbrengen van de goddelijke openbaring aan de profeten.. Hij handelde zo om jullie te onderwijzen.”