De Wonderen van Muhammed (saw)
Bovendien kwamen ook Nestor de Abessijn en Negus, de heerser van Abessinië, tot het geloof nadat zij in hun geschriften de verwijzingen naar Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). hadden ontdekt.
Ook heeft de bekende christelijke geleerde genaamd Daghatir zijn (saw) kenmerken ontdekt en het geloof aangenomen. Toen hij dit vervolgens in het Byzantijnse rijk verkondigde, werd hij vermoord en verkreeg hij zo de rang van shehādaHet opofferen van eigen leven omwille van Allah..
En bovendien hebben Hāris ibn Ebī Shumer el-GHasānī, een christelijke leider, en de bekende religieuze leiders van Damascus zoals Sahib-i Ilba, Heraclius, Ibn Nātur en Djārud in hun geschriften zijn (saw) kenmerken ontdekt en hebben het geloof aangenomen. Alleen Heraclius heeft zijn īmānHet geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking).Het geloven in de zes pilaren van het geloof (het bestaan en de eenheid van Allah, de hemelse geschriften, de profeten, de engelen, het hiernamaals en de goddelijke lotsbeschikking). omwille van zijn macht en rijk niet openlijk bekendgemaakt.
Bovendien was ook Selman-i Farisī aanvankelijk christen. Nadat hij de kenmerken had ontdekt die naar Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). verwezen, is hij naar hem op zoek gegaan.
Bovendien hebben Tamim, een belangrijke geleerde, Negus, de bekende heerser van Abessinië, en de Abessijnse christenen en de priesters van Nedjran unaniem het volgende verkondigd: “Wij hebben de kenmerken van de profeet (saw) in onze geschriften ontdekt en hebben zodoende het geloof aangenomen.”
Het derde bewijs: wij zullen hier enkele verzen uit de Thora, het Evangelie en uit de Psalmen als voorbeeld weergeven.
In de Psalmen bevindt zich het vers:
اَللّٰهُمَّ ابْعَثْ لَنَا مُقِيمَ السُّنَّةِ بَعْدَ الْفَتْرَةِ
“O Allah! Zend ons na fetretEen periode zonder profeten. iemand die de moraal van de geloofswetten weer zal herstellen.” De titel ‘Muqīm-i SunnaDe uitspraken en handelingen van de profeet Muhammed (saw) die als leidraad gelden voor iedere moslim.’ werd gebruikt voor iemand die de moraal van de geloofswetten weer zal herstellen, wat een van de benamingen van Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). is.
En een vers uit het Evangelie luidt als volgt:
قاَلَ الْمَسِيحُ اِنِّى ذَاهِبٌ اِلٰى اَبِى وَاَبِيكُمْ لِيَبْعَثَ لَكُمُ الْفاَرَقْلِيطَا