De Wonderen van Muhammed (saw)
Inderdaad, Isa (as) verkondigt menigmaal in het Evangelie aan zijn gemeenschap dat de belangrijkste, meest betekenisvolle leider van de mensen zal komen, en duidt hem aan met enkele namen. Uiteraard zijn deze namen in de Syrische taal en in het Hebreeuws weergegeven. De geleerden die de hemelse geschriften hebben onderzocht, hebben deze namen waargenomen. Deze namen hebben de betekenis van Ahmed (de meest prijzende), Muhammed (de meest geprezene) en Fāriqun beyn el-haqqi wel-bātil (degene die waarheid van valsheid onderscheidt).[1] Dat wil zeggen dat Isa (as) menigmaal de komst van Ahmed (saw) heeft verkondigd.
Indien er wordt gesteld: “Waarom heeft Isa (as) hem in het bijzonder meer als goed nieuws verkondigd, terwijl anderen enkel over hem berichtten; hun expressie van een aankondiging is als zodanig echter gering?”
Het antwoord: Ahmed (saw) heeft Isa (as) van verachtelijk verloochend worden, van vreselijke kwaadsprekerij van de joden en zijn religie van sterke vervalsingen bevrijd. Hij (saw) heeft een verheven wetgeving (shariaDe islamitische wetgeving die voortkomt uit de verzen van de Kuran en de handelingen en de spreuken van profeet Muhammed (saw).) gebracht die gemakkelijk te verwezenlijken en alomvattend is in tegenstelling tot de moeilijk verwezenlijkbare, strikte wetgeving van Musa (as) die door de ‘kinderen van Israël’ (Israëlieten), die de profeetschap van Isa (as) verloochenden, werd gevolgd. Hij (saw) bezit een verheven wetgeving (shariaDe islamitische wetgeving die voortkomt uit de verzen van de Kuran en de handelingen en de spreuken van profeet Muhammed (saw).) die de tekorten binnen de wetgeving van Isa (as) verwijdert en de oordelen ervan vervolmaakt. Omwille daarvan verkondigde Isa (as) het goede nieuws op veel plaatsen als: “De leider van deze wereld zal komen!”
Zodoende bevinden zich in de Thora, in het Evangelie, in de Psalmen en in de geschriften van andere profeten nadrukkelijk aankondigingen, via vele verzen, over de komst van de laatste profeet. En zoals wij met enkele voorbeelden hebben aangetoond, wordt hij (saw) in deze boeken met verschillende benamingen vermeld. Wie anders dan Muhammed (saw)zou de profeet der eindtijd kunnen zijn van wie al deze hemelse geschriften zo hoogachtend en herhaaldelijk in verscheidene verzen melding maken?
[1] اُمَّتُهُ الْحَمَّادُونَ (De gemeenschap der geprezenen). De beroemde reiziger EwliyāDegene die de tevredenheid van Allah opzoekt en hoge spirituele niveaus bereikt door middel van aanbidding en gehoorzaamheid. Çelebi heeft bij de tombe van Sjam’un es-Safā (het mausoleum van Petrus) uit het verheven Evangelie, dat op hertenhuid was geschreven, het volgende vers gelezen. Dit vers, dat over Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). werd geopenbaard, luidt als volgt: ايتون een jongen, ازربيون moge hij uit de nakomelingen van Ibrahīm zijn, پروفتون moge hij een profeet zijn, لوغسلين moge hij geen leugenaar zijn, بنت moge zijn افزولات geboorteplaats Mekka zijn, كه كالو شير moge hij rechtschapen zijn, تونو منين moge zijn gezegende naam مَوَامَيتَ (*) Ahmed Muhammed zijn, ايسفد وس mogen zijn volgelingen تاكرديس gelukzalig in deze wereld پيست بيث en welzalig in het hiernamaals zijn. *Mewāmit is van Memed en Memed is van Muhammed afgeleid.