De Wonderen van Muhammed (saw)
Bovendien, een van de grootste op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berustende wonderen van Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). is de splijting van de maan. Inderdaad, deze splijting van de maan is via verschillende overdrachtsketenen door Ibn Mes’ūd, Ibn Abbās, Ibn Omar, Imam Ali, Enes, Huzeyfe en nog vele andere vooraanstaande ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). overgeleverd. En bovendien wordt dit buitengewone wonder in de Koran via het vers
اِقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَر Het uur is nabij en de maan is uiteengespleten. – Koran 54:1
duidelijk verkondigd. De koppige afgodenaanbidders te midden van de Quraish reageerden niet ontkennend op deze verkondiging van de Koran. Echter, zij beweerden dat het tovenarij was. Dat houdt dus in dat de splijting van de maan zelfs voor de ongelovigen een voldongen feit was. Voor een gedetailleerde behandeling van dit grote wonder verwijzen we naar de verhandeling ‘Het aanhangsel bij Het Eenendertigste Woord, De splijting van de maan’.
Evenals Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). aan de bewoners van de aardbol dit wonder, de splijting van de maan, heeft getoond, zo toonde hij ook de bewoners van de hemel het grote wonder mirādjDe hemelreis van de profeet Muhammed (saw).De hemelreis van de profeet Muhammed (saw).. Voor een gedetailleerde behandeling van het grote wonder, de mirādjDe hemelreis van de profeet Muhammed (saw).De hemelreis van de profeet Muhammed (saw)., verwijzen wij naar ‘Het Eenendertigste Woord’. Immers, in deze verhandeling wordt namelijk met overtuigende bewijzen de schittering, de verhevenheid en de juistheid van dit grote wonder bewezen; zelfs ten aanzien van ongelovigen. Wij zullen hier slechts wel de reis van de profeet (saw) naar Beytul-Makdis, die net voor de mirādjDe hemelreis van de profeet Muhammed (saw).De hemelreis van de profeet Muhammed (saw). heeft plaatsgevonden, behandelen, waarover de Quraishieten de volgende morgen hem (saw) vroegen naar een beschrijving van Beytul-Makdis. Dit geschiedde als volgt:
De profeet heeft de Quraish op de morgen na zijn mirādjDe hemelreis van de profeet Muhammed (saw).De hemelreis van de profeet Muhammed (saw). daaromtrent geïnformeerd. Echter, zij loochenden zijn mededelingen, bestreden deze zelfs, en zeiden tenslotte tegen hem: “Indien jij naar Beytul-Makdis bent gereisd, beschrijf voor ons dan de poorten, de muren en de omgeving ervan.” Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). beschreef het als volgt:
فَكَرَبْتُ كَرْباً لَمْ اَكْرُبْ مِثْلَهُ قَطُّ فَجَلَّى اللّٰهُ لِى بَيْتَ الْمَقْدِسِ وَكَشَفَ الْحُجُبَ بَيْنِى وَبَيْنَهُ حَتّٰى رَاَيْتُهُ فَنَعَتُّهُ وَاَنَا اَنْظُرُ اِلَيْهِ
Oftewel, “Ik voelde me heel erg onder druk gezet over hun wijze mij van leugens te beschuldigen en mij pijnlijke vragen te stellen. Ik heb me nog nooit in mijn leven zo in het nauw gedreven gevoeld. Echter, toen onthulde Allah de Rechtvaardige Beytul-Makdis voor mijn ogen en toonde haar aan mij. Ik keek naar deze moskee en begon haar in alle details te beschrijven.” Hierop beseften de Quraishieten dat hij hen een volledige en correcte beschrijving van Beytul-Makdis verschafte.