De Wonderen van Muhammed (saw)

En bovendien, volgens een betrouwbare overlevering, heeft hij (saw) over Utbe ibn Ebī Leheb gesproken:

يَاْكُلُهُ كَلْبُ اللّٰهِ

En op die manier berichtte hij het gruwelijke einde van Utbe. Later, toen hij naar Jemen reisde, werd hij onderweg door een leeuw bestormd en opgevreten. Zo vond de vervloeking van de profeet plaats en werd het bericht erover bevestigd. 

 

En bovendien, volgens een betrouwbare overlevering beklom Bilāl-i Habeshī tijdens de verovering van Mekka het dak van de Kaba en riep hij iedereen tot het gebed op, terwijl Ebu Sufyān, Attāb ibn Esid en Haris ibn Hisham, leiders van de stam Quraish, bij elkaar zaten, zei Attāb: “Mijn vader, Esid, heeft geluk dat hij deze dag niet heeft moeten meemaken.” en daarop zei Haris: “Kon Muhammed geen andere man vinden dan deze zwarte kraai om de ezān te laten verrichten?” en maakte zo Bilāl-i Habeshī belachelijk. Ebu Sufyān zei: “Ik zou mezelf ervoor hoeden iets dergelijks te zeggen. Zelfs indien hier niemand zou zijn, dan nog zouden de stenen van Batha hem daarover kunnen berichten.” En inderdaad, even later kwam Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt Wesselām hen tegemoet en herhaalde hij woord voor woord wat zij met elkaar hadden gesproken. En onmiddellijk daarop legden Attāb en Haris de geloofsgetuigenis af en werden moslim.

 

O, jij armzalige godsloochenaar! Jij harteloze mens die de profeet niet wil erkennen! Zie hoe deze beide verstokte notabelen van de Quraishieten door de verkondiging van één enkele gebeurtenis met betrekking tot ghayb tot het geloof kwamen. Hoe verdorven dient jouw hart wel niet te zijn, aangezien het er nog altijd niet in geslaagd is de volledige overtuiging te bereiken, nadat je duizenden wonderen, zoals deze verkondigingen met betrekking tot ghayb, hebt gehoord, die op mānewī tewātur berusten.

 

En bovendien, volgens een sahīh overlevering, toen Abbās tijdens de slag van Bedr door de ashāb als krijgsgevangene werd genomen, werd hem losgeld gevraagd.