De Wonderen van Muhammed (saw)
Dit vers verkondigt deze gebeurtenis en brengt haar tot uitdrukking. En aangezien dit vers naar deze gebeurtenis verwijst, kan aan de juistheid ervan geen twijfel meer bestaan.
Het kwam zelfs veelvuldig voor dat, wanneer Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). een regensmeekbede verrichtte, nog voordat hij zijn handen liet zakken het in hoge snelheid begon te regenen. Dit is op zich een mutewātirEen hadith die op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berust.. En zelfs soms wanneer hij in de moskee, op de minberHet preekgestoelte in de moskee. een regensmeekbede verrichtte, begon het te regenen voordat hij nog zijn handen had laten zakken. Voorwaar, deze overlevering berust op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden..
De negende verwijzing
Een van de soorten wonderen van Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). was dat bomen zich als mensen verplaatsten, hem gehoorzaamden en naar hem toe kwamen. Deze overleveringen omtrent de wonderen met betrekking tot bomen zijn, evenals de wonderen waarbij water uit zijn gezegende vingers stroomde, mānewī mutewātirEen hadith die op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berust.Een hadith die op mānewī tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berust.. Zij zijn in verschillende vormen en vanuit verschillende bronnen overgeleverd.
Inderdaad, men kan vaststellen dat het bericht van een gebeurtenis waarbij een boom op bevel van Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). haar plaats verliet en naar hem toekwam, duidelijk mutewātirEen hadith die op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berust. is. Immers, te midden van de beroemde waarheidsgetrouwe ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). zoals Ali (ra), Ibn Abbās (ra), ibn Mes’ūd (ra), ibn Omar (ra), Ya’le ibn Murra (ra), Djābir (ra), Enes ibn Malik (ra), Burayde (ra), Osāme bin Zeyd (ra), Qaylen ibn Seleme (ra) hebben elk van hen met zekerheid over hetzelfde wonder met betrekking tot bomen bericht. En honderden imams van de tābiīnDe opvolgende generatie van de metgezellen van de Profeet (saw). hebben dit wonder met betrekking tot bomen via elk van de bovengenoemde ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). en vanuit verscheidene bronnen overgeleverd. Zij hebben ons deze wonderen in de vorm van een veelvoudig bewijskrachtige tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. overgebracht.
Voorwaar, men kan vaststellen dat deze wonderen met betrekking tot bomen van een zekere mānewī tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. zijn, ten aanzien waarvan iedere vorm van twijfel is uitgesloten. We zullen hier van deze vele wonderen alleen enkele sahīhBetrouwbare voorbeelden behandelen.
Het eerste voorbeeld
Imam ibn Mādje, Dārimī en Imam Beyhāqī vermelden via Enes ibn Malik (ra) en Ali (ra), en Bazzaz en Imam Beyhāqī vermelden via Omar (ra) een sahīhBetrouwbare overlevering dat deze drie ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). het volgende hebben verteld: