De Wonderen van Muhammed (saw)
Inderdaad, gedurende de khutbaDe Islamitische preek die tijdens het vrijdagsgebed wordt gehouden. in de gezegende moskee steunde Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). tegen een droge boomstronk van een dadelpalm. Later, vanaf het moment dat een minberHet preekgestoelte in de moskee. was opgesteld, besteeg Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). deze minberHet preekgestoelte in de moskee. om daar zijn khutbaDe Islamitische preek die tijdens het vrijdagsgebed wordt gehouden. te houden. Echter, toen hij zijn eerste khutbaDe Islamitische preek die tijdens het vrijdagsgebed wordt gehouden. op de minberHet preekgestoelte in de moskee. wilde houden, begon de stronk opeens te kreunen als een kameel. De gehele aanwezige menigte kon het horen. Pas toen Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). naar de palmstronk toeliep, zijn hand op haar legde, haar toesprak en troostte, hield het gekreun op. Dit wonder van Ahmed (saw) is overgeleverd door talrijke ketenen, vanuit zeer veel bronnen, met de zekerheid van tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden..
Het wonder van ‘het kreunen van de boomstronk’ is inderdaad overal bekend en beroemd en de overlevering ervan berust op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden.. De leidende imams te midden van de ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). hebben dit wonder via vijftien verschillende overdrachtsketenen overgeleverd. Het werd door honderden imams van de tābiīnDe opvolgende generatie van de metgezellen van de Profeet (saw). aan de daaropvolgende generaties overgedragen.
Beroemde geleerden onder de ashābDe gelukzalige eeuw van profeet Muhammed (saw). en vooraanstaanden ten aanzien van het overleveren van ehadithDe islamitische overleveringen betreffende de handelingen en de uitspraken van profeet Muhammed (saw). hebben zoals Enes ibn MālikHeerser (bediende van de profeet), Djābir ibn Abdullah el-Ensārī (bediende van de profeet), Abdullah ibn Omar, Abdullah ibn Abbās, Sehl ibn Sa’d, Ebu Sa’īd-i Khudrī, Ubey ibn Kā’b, Burayde en Ummu Seleme (de moeder van de gelovigen) hetzelfde wonder aan de ummaDe wereldwijde Islamitische gemeenschap. bericht, waarbij ieder van hen zich aan het begin van verschillende overdrachtsketenen bevindt. De Kutūb-u SahīhaDe Betrouwbare Hadith Boeken, in het bijzonder Bukhārī en Muslim, vermelden dit wonder dat op tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. berust met verschillende overdrachtsketenen en dragen dat over aan opvolgende generaties.
Voorwaar, Djābir (ra) heeft, volgens de overdrachtsketen die met hem begint, gezegd dat, wanneer Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). in de gezegende moskee de khutbaDe Islamitische preek die tijdens het vrijdagsgebed wordt gehouden. hield, steunde hij op een droge stronk die
جِذْعُ النَّخْلِ
werd genoemd. Nadat de gezegende minberHet preekgestoelte in de moskee. was opgesteld en hij (saw) de khutbaDe Islamitische preek die tijdens het vrijdagsgebed wordt gehouden. daarop hield, kon de stronk dat niet verdragen en begon opeens als een zwangere kameel te kreunen. Enes (ra) heeft, volgens de overdrachtsketen die met hem begint, gezegd dat de stronk als een buffel kreunde waarop de gehele moskee trilde. Sehl ibn Sa’d (ra) heeft, volgens de overdrachtsketen die met hem begint, gezegd dat het gekreun van de stronk het aantal huilende personen te midden van de aanwezigen liet toenemen. Ubey ibn Kā’b (ra) heeft, volgens de overdrachtsketen die met hem begint, gezegd dat de stronk zo intens kreunde dat zijzelf barstte.