De Wonderen van Muhammed (saw)

En verkondigde vervolgens:

اِخْتَارَ دَارَ الْبَقَاءِ عَلٰى دَارِ الْفَنَاءِ

 

De bekende Ebu Ishāq-i Isferanī (ra), een van de grote imams binnen ilm-i kelām, levert het volgende over: “Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt Wesselām is niet naar de stronk gegaan, veeleer is de stronk op zijn bevel naar hem toegekomen. Nadien keerde zij op zijn bevel weer terug naar haar eigen plaats.” 

 

Ubey ibn Kā’b (ra) levert over dat na deze wonderlijk mooie gebeurtenis Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt Wesselām het volgende heeft bevolen: “Plaats deze stronk onder de minber.” Vervolgens werd de stronk onder de minber geplaatst, totdat zij bij een renovatie van de moskee werd uitgehaald. Toen bewaarde Ubey ibn Kā’b (ra) haar bij zichzelf, totdat zij geheel bedorven was.

 

Wanneer de welbekende Hasan- i Basrī over deze wonderlijke gebeurtenis aan zijn studenten vertelde, begon hij te huilen en zei: “Een boomstronk betoont Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt Wesselām liefde en genegenheid. Echter, jullie zouden deze liefde en deze genegenheid nog veel meer dienen te ervaren.” 

 

Daarop zeggen wij: “Inderdaad, het betonen van liefde en genegenheid voor en tot hem is alleen mogelijk door het navolgen van zijn sunna en het gehoorzamen aan zijn geweldige sharia.”

 

 

Een belangrijk punt 

 

Indien er wordt gesteld: “Waarom is er over het wonder met betrekking tot de boomstronk zo uitvoerig bericht en deze met meer bronnen overgeleverd dan het wonder met betrekking tot voedsel dat bij de slag van Khandeq heeft plaatsgevonden, waarbij duizend mannen met vier handenvol voedsel volledig verzadigd raakten, en het wonder met betrekking tot water dat uit zijn gezegende vingers stroomde, waarbij duizend mannen zich verzadigden aan dit water, hoewel deze wonderen te midden van een veel grotere menigte hebben plaatsgevonden?