De Wonderen van Muhammed (saw)
De tweede gebeurtenis: zoals de hadithgeleerden het vermelden, vermeldt in het bijzonder ook Ebu Nuaym in het hoofdstuk ‘Bewijzen van profeetschap’ van zijn hadithboek dat Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). zijn speeksel in de waterput aan het huis van Enes (ra) had gedeponeerd en daarna een smeekbede had verricht. Bijgevolg werd dat water het zoetste water van Medina.
De derde gebeurtenis: Ibn Mādje heeft vermeld dat men een emmer zemzemwater naar Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). had gebracht. Hij nam wat van dat water in zijn mond en leegde deze weer terug in de emmer. Nadien verspreidde vanuit die emmer een heerlijke muskusgeur.
De vierde gebeurtenis: Imam Ahmed ibn Hanbel heeft vermeld dat men uit een waterput een emmer water naar boven had gehaald. Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). deponeerde een beetje speeksel uit zijn mond in de emmer en goot het water ervan terug in de put. Toen begon vanuit de put opeens een heerlijke muskusgeur te verspreiden.
De vijfde gebeurtenis: Hammed ibn Seleme, die door Imam Muslim en door Maghrebijnse geleerden als erkende en betrouwbare bron werd beschouwd, heeft vermeld dat Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). een leren waterzak met water had gevuld. Vervolgens blies hij in de opening ervan en verrichtte daarover een smeekbede. Hij maakte de waterzak dicht en gaf deze aan een sahābi en zei: “Open deze zak alleen voor het verrichten van wudūDe kleine rituele wassing van een moslim, waarbij gedeeltes van het lichaam worden gewassen..” Ze vertrokken vandaar en later, toen de tijd voor het verrichten van wudūDe kleine rituele wassing van een moslim, waarbij gedeeltes van het lichaam worden gewassen. was aangebroken, openden ze de leren zak. Tot hun verbazing zagen zij daarin zuivere melk en een laag room aan de top van de zak.
Sommige van deze behandelde vijf voorbeelden vallen onder mashhūr overleveringen en de andere voorbeelden zijn door belangrijke imams overgeleverd. Deze voorbeelden en alle andere voorbeelden die hier niet zijn vermeld, bewijzen dat deze wonderen absoluut hebben plaatsgevonden zoals dit het geval bij mānewī tewāturHet overdragen van een hadith door een groep mensen, bij wie het uitgesloten is dat zoveel mensen over een leugen eens zouden zijn en bij wie de overleveraarsketen onafgebroken tot profeet Muhammed (saw) is te herleiden. is.
Het achtste voorbeeld
Er zijn talrijke voorbeelden van onvruchtbare en droogstaande geiten die dankzij de aanraking en de smeekbede van Rasūl-i Ekram Aleyhissalāt WesselāmVrede zij met jullieDe Eerbiedwaardige Boodschapper (saw). overvloedig melk hebben gegeven. Wij zullen hier slechts enkele mashhūr en absoluut vaststaande voorbeelden behandelen.